Időmenedzsment

cikk04Összeszedtünk néhány hasznos dolgot, amit alkalmazhatsz, ha eredményesebb, termelékeny szeretnél lenni.

  • Döntsd el mi az igazán fontos mert 5 éven belül, mindannak, amit most csinálsz 80%-a semmivé lesz. Amolyan csendes-munka, haszon nélkül.
  • Az alvás, étel és testmozgás segít, hogy megháromszorozd az eredményességet, mivel ezek mind növelik a fókuszt, motivációt és energiaszintet.
  • A 2 perces szabály: ha megtehetsz valamit két perc alatt (pl. válaszolni egy email-re, vagy egy házimunka), akkor csináld meg ott és akkor. Ne halogasd későbbre. Visszaemlékezni, tervezgetni, hogy majd valamikor megcsinálod, további 5 percet vesz igénybe, ha nem többet.
  • Az 5 perces szabály: a legjobb orvosság a halogatásra, ha nem célzod meg egy ijesztően nagy feladat befejezését, és csak 5 percet dolgozol rajta. Azon fogod kapni magad, hogy az esetek többségében többet is dolgozol rajta, mint 5 perc, mert magával ragadott.
  • Seinfeld-i termelékenység: ha valamiből szeretnél jó lenni, csinálj valamit, csináld minden nap. Beleértve az ünnepeket is, nincs kivétel.
  • Apró szokások: szorosan kapcsolódik az 5 perces szabályhoz, segít, hogy gyorsan alakíts ki jó szokásokat. Működik, teszteltem.
  • A memóriád nem elég jó. Üríts ki mindent az agyadból, még akkor is, ha egy zseni vagy. Írd le egy jegyzetfüzetbe, vagy add hozzá a todo-list appodhoz a telefonodon stb.
  • Minél kevesebb eszközt. Találd meg, hogy mi az az eszköz, ami leginkább működik neked, legyen egyszerű és mindig elérhető. Teljesen mindegy mit használsz (toll és papír teljesen megfelel), ha megérted a következő szabályt.
  • A rutin kiüti az eszközöket. Fegyelmezettnek kell lenned, és ez nálam két dolgot jelent: először is megtervezem a napom még reggel és írok egy rövid naplóbejegyzést minden nap. Ez segít, hogy józan maradjak, hogy tudjak helyesen priorizálni, selejtezzem a haszontalan feladatokat és csak azt csináljam, ami igazán számít. Órákor spórolok meg ezzel.
  • Timeboxing — 30 percig csak a kezed alatt lévő munkát végezd. Semmi mást: se telefon, se email, se Facebook, ne is beszélgess emberekkel, csak tűz esetén hagyd el az épületet. Semmi mást.
  • Csoportosítsd a kis feladatokat. Mint például email, Facebook etc.
  • MI 3. A három legfontosabb feladat (vagy egy másik lehetőség: 1 muszáj – 3 kellene – 5 lehetséges). Reggel kezd a legfontosabbal.
  • Az akaraterő korlátozott. Ne gondold azt, hogy az akaraterő majd segít rajtad, ha bajba kerülsz. Hozz meg fontos döntéseket még reggel, amit csak lehet, automatizálj (delegálj, csoportosíts stb.) Az Amerikai Egyesült Államok elnökeinek nem kell kiválasztaniuk a menüt, vagy az öltönyüket minden nap – különben a fontos pillanatokban akaraterejük kevésnek bizonyulna.
  • A legerőteljesebb dolog. Mindig kérdezd meg magadtól, hogy mi a legerőteljesebb dolog, amit most meg tudsz tenni. Majd alkalmazd a 4. szabályt. Gyakori kivitelezés, kevés fényesítés – ahogy a startup világában szokták mondani: „Ha nem szégyelled a terméked, akkor már rég elkéstél a piacra dobással.”
  • Betervezett halasztás. Az agyadnak szüksége van egy kis pihenésre, és néha egy rész a kedvenc sorozatból sokkal többet használ, mint egy újabb előadás a TED-ről.
  • Törölj. Mondj nemet. Ne kötelezd el magad ütemtervekhez, se semmihez. Tanulj meg „nemet” mondani. Minden egyes alkalommal, amikor valamire igen-t mondasz, nem-et mondasz más dolgokra.

    Forrás: quora.co